![مبانی-نظری-و-پژوهشی-(ادبیات-تحقیق-)-آزمون-لکه-های-جوهر-رورشاخ](https://farafile.ir/HPicturer.ashx?img=ba23cbee-58ae-42ac-81b9-04f88f08fe70.jpg&w=150&h=150&path=~/content/productpic/)
مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) آزمون لکه های جوهر رورشاخ
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 89 کیلوبایت
قیمت: 38000 تومان
توضیحات:
مبانی نظری و پژوهشی(ادبیات تحقیق) آزمون شخصیت رورشاخ، در قالب فایل Word.
در قرون اخیر واژه فرافکنی ازنظر معنا و حوزههای کاربرد تحولاتی یافته است که میتوان آنها را به سه دوره پیش از پیدایش روانکاوی، سالهای آغازین پیدایش روانکاوی، سالهای بین 1920-1930 و بعدازآن تقسیم کرد (بهرامی، 1383).
قبل از پیدایش روانکاوی این واژه در علومی مثل فیزیک، ریاضی و مرایا مورداستفاده قرار میگرفته است. برای مثال، دانشمندان فیزیک هر وقت میخواستهاند مفهوم پرتاب یک شیء را از نقطهای به نقطه دیگر مجسم کنند، از واژه فرافکنی کمک میگرفتهاند. به نظر میرسد که فروید به علت همین تشابه صوری جابجایی بعدها این کلمه را برای توضیح برخی از اختلالات روانی بهکاربرده است (انزیو -شابرت ،1983).
فهرست مطالب:
2-1 مفهوم فرافکنی 3
2-1-1 پیدایش روانکاوی 4
2-1-2 سالهای 1920 – 1930 5
2-1-3 مفهوم فرافکنی بهنجار 5
2-1-4 تفاوت اساسی فرافکنی بهنجار با فرافکنی مرضی 7
2-1-5 فرافکنی ازنظر امبردان 8
2-1-6 فرافکنی در انواع آزمونهای روانی 9
2-1-7 مقایسه آزمونهای فرافکنی با آزمونهای دیگر 12
2-2 آزمون لکههای جوهر رورشاخ 14
2-2-1 مرحله پیش تجربی 15
2-2-2 مرحله تجربی – تحقیقی 15
2-2-3 مرحله پیدایش آزمون رورشاخ 16
2-3 سبکهای مختلف تفسیر رورشاخ 16
2-4 ویژگیهای کارتهای رورشاخ 18
2-5 ویژگی پاسخهای کودکان به آزمون رورشاخ 21
2-6 پیشینه تجربی پژوهش 23
منابع فارسی: 33
Reference 34
2-1-1 پیدایش روانکاوی 4
2-1-2 سالهای 1920 – 1930 5
2-1-3 مفهوم فرافکنی بهنجار 5
2-1-4 تفاوت اساسی فرافکنی بهنجار با فرافکنی مرضی 7
2-1-5 فرافکنی ازنظر امبردان 8
2-1-6 فرافکنی در انواع آزمونهای روانی 9
2-1-7 مقایسه آزمونهای فرافکنی با آزمونهای دیگر 12
2-2 آزمون لکههای جوهر رورشاخ 14
2-2-1 مرحله پیش تجربی 15
2-2-2 مرحله تجربی – تحقیقی 15
2-2-3 مرحله پیدایش آزمون رورشاخ 16
2-3 سبکهای مختلف تفسیر رورشاخ 16
2-4 ویژگیهای کارتهای رورشاخ 18
2-5 ویژگی پاسخهای کودکان به آزمون رورشاخ 21
2-6 پیشینه تجربی پژوهش 23
منابع فارسی: 33
Reference 34